Translate

Tuesday 23 September 2014

everything is about the word 'NEW'

bismillahirahmanirrahim
assalamualaikum


hai lovely :)
alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah dpt hidup smpai harini.. hampir sebulan dah smbung blja.. ihiks, mcm cengeng jee kan.. sebulan punn nak report.. alaahhh, bialah :) pic atas nihh ade sangkut paut ngan lagu fav aq.. terbang tunduk :D puitis giler okay lagu tuhh! ade segala maksud disebalik tepi blkg depan atas bawah semuaa bait dy ade mksd tersendiri..  semuaaaa.. goodjob akak fyn jamal.. im one of your song supporters :')  hmm, okay, nak ngadu lahh.. masuk fst nihh, umpama aku terjun ke kelompok manusia baru semuanyaaaa.. yg mana semuaa org start dari zero.. okaylah, tp, aq rasa smpai aku pun kawan ngan budak baru kat sini.. semuaa geng aku budak baru yg luar usim.. cuma dua org jee rasanyaaa dlm geng kami yh tamhidians.. ta kuat nak hadapi mcmni.. baru aku dpt rasa, bilaa seseorg dah up, tetiba terdown tnpa disangka.. bukan berckp pasal publisiti tau nihh.. langsung tak.. dlu, time geng ngan dak2 law nihh, aku dpt rasa diri aku dihargai, dilayan, digauli ngan cukup ikhlas, baik ape semuaa.. bukan aku nak ckp fst ni smuaa jahat, tak.. tp, terlalu assabiah.. klate ngan klate, ganu ngan ganu.. haaa, mcmnih.. trlalu assabiah tau tak..hmm, kalau kerja kumpulan, msti aku enjoy ngan persembahan kami.. tp nihh, bilaa dpt watak emak emak, nenek lah, ikan lah, olaf lah rasa mcm "what the heck you bg i watak mcmtu?!"haaa, tau kan feeling geram mcmne.. ehh, nak kata aq ego lah tuhh? haha.. tak lah, just duluu, aq slalu dpt watak yg best, dpt kprcayaan dari org skliling.. tp skrg nihh dah jadi mcm aq ni just a piece of cloth yg dibuat lap kaki.. **** aish, ade yg mncarut petang petang gini.. td smpai aku menjerit takup muka kat bantal "knp lahh susah sgt nak up nihh!!!!!" hmm, lovely, muka aku nihh matured sgt ke? asal kalau aq jee assuming tak boleh jd kank kanak riang.. dah knp an? hello im only 19 and you expect me to be 25? no way.. walaupun aku sulung, tp  naluri manja aq  berlebihan lah, i mean is the way you befriend with me.. insyaallah aq mmpu lakukan segala urusan sndiri, tp tak bermakna semuaaa org boleh assume aq as 25 lah.. sape yg tak geram.. siap nak bagi watak emak tiri.. erk?! betul lah ckp my mom.. not everybody love us as we expect more than the love showed.. haih lahh, rindu pulakk ngan mak :'(
mak waa.. ade bran jmpe dy tak? haha.. yes, she is the beautiful mom ever in the world ! cuba tgk mak aku nihh, cntik, lawa, cun, tinggi,pandai masak, pandai buat kuih, pandai jahit.. nak jait ape? kurung? bj melayu? langsir? cadar? semuaa hujung jarii.. tak obese mana punn, tp tetap kena tinggal.. allah, aku tatau rancanganMu.. tatau lah lelaki nak ape lagi.. yes, she almost being a widow for approximate 10 years.. aku taya nak cari org lain untuk ditabikk.. cukup this supermom :) mak ni makin tuaa makin cntikk :) betul, takde kedut lagi tau.. eventhough dah 45 tahun.. mungkin allah nak uji kan? dia bagi kelebihan, dy uji kite dari sudut lain plakk.. takpe lah mak.. with your grit and determination mmbsrkan kitorg, insyaallah, time kite dah keje nnti, mira bawakk mak g umrah ke haji ehh? paling cikai pun umrah tauu, jnji mak smpat naik flight n jejak ke bumi arab.. jnji mak tu jaga kshtn, sbb kite prlukan mak untk masa yg lamaa lagi.. aish, sedihh plak pepetang gini T.T
lovely,
mcne nak avoid diri kite dari benci ehh bukan benci, tapi meluat kt org.. macmne ehh? haihlah, life is too short to be too complicated lahh -,- malas nak tulis benda yg negatif nihh, rosakkan fikiran jee.. 16 Sept kan hari malaysia.. ude ngan mak datang nilai :)) dy hantar sis balik uniten.. wehh, rmbut sis karat dah duduk situ walaupun baru 3 bulan duduk situ.. dyorg warnakan rmbut.. nmpak mcm teruk lah.. haish, semoga allah memberkatinyaa.. amiiin :) mmg tak salah punn warnakan rmbut, tp, thats not her true colour.. thats it.. hmm, okay then ude bawak jejalan... aq tido uma cik ayo.. best! short vacation kot.. mana maunyee tak best.. ekekekee




some of our memories.. maybe akan ade kata, ek eleh, putrajaya je punn, tp, dgnorg yg berbeza, dgn niat yg berbeza, pasti kwsn yg biasa kite pergi tuhh akan jadi satu tmpat yg amat luarbiasa yg cipta memory yg amat luar biasa! trust me.. lebih lebih lagi, dgn manusia yg kite syg dunia akhirat :)
okay lah lovely, byeee... nantuk, t smbung
la fille amira
xoxo



No comments: