Translate

Thursday 11 September 2014

alhamdulillah,i am a degree student :D

bismillahirahmanirrahim
assalamualaikum

hai lovely,
how's your going? ehee.. alhamdulillah, dah berjaya register as a degree student of universiti sains islam malaysia (USIM) in bachelor of actuarial sciences and risk management (ASRM).. brdasarkan entry before this yg mnunjukkan aku krang redha dgn segala yg telah ditentukan allah untuk aku, tp kini, alhamdulillah, syukur pada nikmat allah, aku dah cukup redha, tenang dan yakin dengan coarse yg ditawarkan pada aku nihh.. segala impian, segala harapan, segala cita-cita yg mungkin kite mmg dah pasakkan dari dulu kekadang tak kan tercapai.. i believe in Allah, i  believe in fate and  believe in rezeki :) alhamdulillah, include this week, almost 2 weeks i've been here.. everything seem so new to me, like im not a tamhidian. ihiks, semua mmg salah aku pun selama nihh.. tak prnh enjoy jd student usim kot.. and now, seriously, usim maybe a suits place for me to be a better person.. perhaps? haha.. environment, sahabat, subjects seems so pleasant.. i cant describe everything here.. tp, seriously ami yakin, kebahgiaan, kegembiraan boleh wujud kat sini.. org kata, tak kenal maka tak cinta kan? 



see? i found the miracle of friendship here.. friendship lillahitaala :) bia nak kata ape punn, kami insyaAllah sahabat.. aku ditakdirkan untuk tidak ke Pandan indah mungkin bnykk sbb, and of the reasons is maybe it is about friend.. mengaku, mmg mulanyaa aku berfikir gakk, kalau aku dicampakkan ke dentist, aku nak kawan ngan sape? aku nak share problem ngan sape? aku nak bergosip ngan sape? aku nak tumpang tidur katil sape? at last, aku serahkan everything pada allah.. cause He knows the best.. bukan takde kawan dlm coarse dentist tuhh, adaaa, cuma tu lahh, takde yg boleh tafsir apa dibalik senyuman aku sbnrnyee.. yg diorg knl, amira slama seorg yg happy go lucky, ketawa ketawa dan terus ketawa.. nope, bukan aku yg tak bagi peluang untuk diorang kenal aku, cuma it seems like, okay, doesnt matter.. haa, ade jugak yg mmg betul2 kenal aku, tapi, diorang tak dpt ke dentist jugak, and ade yg keluar dari usim pergi smbung ipts.. haa, nmpak tak rencana yg allah susun dah tu? comey molekk je kan?  ihiks, so, alhamdulillah im happy here :)

so first day come usim dftar kolej kediaman,and the bad things is aku ta akan dpt satu rumah ngan housemate lamaa cz diorg msti kat kolej kediaman sutera indah(Si)... aku ditempatkan di kolej kediaman 1 usim.. yes, kk1.. dgr cite mcm buruk buruk jee.. slalu takde air lah, environment trlalu mcm asrama lahh, tp again, tak kenal maka tak cinta kan? cubaa positif kan diri, maybe aku akan dpt kawan yg baik jugakk kan? maybe aku kena luaskan persahabatn aku dkt usim ni baru hidup? segalanya mungkin.. time nihh berserah jee pada allah.. mmg tak kenal langsung lah katakan.. berjnji dgn yam hoping that boleh lah satu bilik.. yam ni dari course dentist.. tp dpt applied physics sini..  so, mmg berharap sgt supaya satu bilik.. tp tapi tapi, rencana allah lagi lagi baikk.. kitorang tak diizinkan untuk berjnji punn,. i mean, aku punya lah tunggu dy turun bas (ohh, btw nak ke kk1 students, parents ngan stuffs kena naikk bas usim.. ekekek, lawak) sekali kol, dy kata dy dah pun lepas checkpoint prtma register.. sakit hati gakk an, tapi, stil positif kan diri.. kalau ade rzki, bersama lahh.. and at last mmg takde rezeki.. takpelah :) mungkin kalau sebilik, akan bergaduh ke kan? atau tak In ke kan? mana kite tau possibility yg dijadikan untuk kite an? so alhamdulillah, setakat nihh housemate aku mmg sekepala and mmpu bergelak ketawa sesama and still dlm progress mnyesuaikan diri :) takpelah, sikit sikit, lama lama tumbuh lah kasih sayang tu kan?
so, nihh KK1.. hahaha.. taktau lah knp kecikk sgt gambo nihh :P kitorang di penghujung usim sblum ke pintu masuk lahh, sangat jauuuuuh dari fakulti kitorag au,, FST.. kalau jln kaki, blik terus tido, mmg smpai subuh esok baru sedor tau takk.. hahaaha.. punya lahh jauhh.. mknn kat cafe, okay, sedap, bersih dan meyakinkan.. hahaha.. and the very best thing, murah terukk! haha.. nasi, ayam, sayur boleh dpt kekadang RM3.00 jee.. dulu duluu, mmg RM4-5 lhaa jawabnyee.. alhamdulillah, tp yg mnjadi masalahnye skrg, aku nihh terlampau rajin turun beli makan.. haha.. tntg bilik, consists of 4 org, dua double bed, dua meja blajo kongsi 4, 4 locker medium size.. ok lahh, takde lah berlanggar pungkoq bagai.. ooppss.. hee :D


so so so, ni lahh kk1.. ats koridor, bawah bilikk kami :) alhamdulillah bersih.. cuma pelikk gak ahh, takde cleaner yg tolong kutip sanitary boxes tu and yg nyental toilet.. dsbbkan hari ni aku ngan roomates aku takde class, so, kitorang agreed brsihkan toilet.. terseksa bakk hang.. jenis yg lumut yg payah benar nak hilang.. aishh -_-'' tp dsbbkan toilet berada betul2 dihadapan bilik kitorg, so drpd cium bau yg tak enak, baik bersihkan.. so, now dah shining shining dahh toilet :D ihiks, alhamdulillah dpt roomates yg pembersih gak ^_^ kk1 nih mengadap highway nak ke putrajaya auu.. so takde lah sunyi sangat.. 

tahun nihh, dengar budak2 first year tak boleh bawak kereta dtg.. tp, agak menyusahkan jugak lahh sbb campus and kk jauh dari bndar.. and kalau nak kuar sesaje mmg tak berbaloi.. huwarg T.T rm10 tauu tak taxi, boleh isi tong minyak kereta tau takk.. haishh, tp dengar cite MPP dah bawak kes nih naik atas.. tp taktau lahh dpt diluluskan ke tak an.. so, naik bas je lahh kitorg.. kena lah patuh schedule bus shutter.. 

so ni lah keadaan kami, sabar dan redha :) nak blja, nak timba ilmu, nak gain precious experience mana boleh dlm keadaan yg bermewah-mewahan kan? hmm :)

masuk usim kali ni aku tak keseorangan lagiii :)) ade cheknaa, aini latiff, dayah.. hmm, alhamdulillah, kan bnyk kali dah aku ckp, allah tu maha adil.. dy takan biarkan kite berterusan dlm linangan air mata dan keseorangan dlm duniaa nihh.. sesejak ade diorg dlm bumi usim nihh, aku makin bersemanagt.. idontknow why.. tapi tu lah realiti.. ketawa, senyuman aku dah kmbali mcm biasa.. alhamdulillah, rasa nak sangat harumkan nama smk dato' penggawa barat kat sini :') ye laah, kitorang dari anggerik je kan kat sini.. and nak sgt prove kat cg cg dato dulu yg budak anggerik ponn boleh lagi lagi maju dari class class yg dulu... hmm :)    






so here we go :D kaaaaamiiiiii ;)

so, for the time being, yes, i love usim :*

cahaya seorang puteri 

senyuman yang mampu aku ukir,
akan ku ukir selebar mungkin
akan ku ukir seikhlas mungkin
akan ku ukir semanis mungkin

senyuman yang akan menyimpul kemas
seluruh rahsia di sebalik tawa dan girang sekeping hati
tipu,
jika tidak pernah berasa susah
juga tipu,
jika tidak pernah menikmati nikamat dunia

senyuman yang akan diukir
bakal menggegar dunia
bakal menenagkan setiap mata yg memandang
setiap mata yang mengintai 
setiap mata yang melihat

tiada niat mengaut publisiti
tiada niat mengejar populariti
hanya berniat jadi mahasiswi yg progressif
hanya berniat jadi mahasiswi yg mmberi manfaat

tidak lebih
tidak kurang
masih mengejar ilmu yang pastinya
tidak mampu untukku mengaut semuanyaa
 ya rabbi,
pelihara aku, redhai aku,
cintai aku,
aku dambakan kasihMu

amiin :))
acah acah puisi kononnya.. haha.. so, maghrib dah, kbye, assalamualaikum

xoxo
la fille amira











No comments: