Translate

Saturday 27 September 2014

luah, luah dan terus luah

bismillahirahmanirrahim
assalamualaikum
hai lovely 
okay, today is saturday, and inshaAllah my mom nak jenguk aku kat sini... esok!yeay!! haha.. tak sabar sangat nak tunggu esok.. harap mak and ude sampai ditempat yg nak dituju seselamat yg mngkin... amin :) 
          okay, yes, bilaa aq tulis kat sini, maknanyaa aq tade tmpat nak diluahkan.. tana lahh bebankan otak mak yg dah sedia terbeban kan.. aku taktahu lahh sama ada mmg hormon aku tengah tak stabil atau punn mmg patut bersedihh.. haihlahh, aku mmg salah satu manusia yg tak pernh puas kot..ntah lahh.. lately, makin payah nak bekerjasama ngan org skliling aku yg baikk je ngan akuu.. everything yg org tu buat, semuaa tak betul.. okay, i admit that aku rinduu sangat pada arwah atukk.. time time nga bnyk mslh msti muka arwah atuk keluar.. kalau kawan aku asyikk cerita pasal kehebatan nenek dia yg berusia 63 tahun, aku selalu harap atuk masih ada sekarang nihh, untuk teman, dngar cerita mira.. allahu, rindunyaa dgn arwah atuk, alfatihah~
          hampir 8 tahun kot rasanyaa atuk dah tingglkan mira, tp sampai skrg ni mira rindu giler ngan atukk.. astagfirullah, ta baikk betul kan? cuma rindu jee.. kat sini, baru aku dpt luahkan segalanyaa.. everytime aku luahkan pada mak, dy akan kata; "biasalah la tuhh", "mana tau dia mcmtu", "yeke" huh, maybe dy tana pnigkan kpla dy kot.. mungkin. positif.. bnyk lagi kot bnda yg mak perlu pikir dari consider mslh akuu.. biarkan.. lagipun, kau kan dah cukup besar nak handle? kan? haish, andai aku dpt jmpe arwah atuk dlm mmpi tiap mlm punn dah cukup terungkai sikit rindu pada diaa.. tp, smpai ke saat nihh belum pernah.. cumaa, ade satu mmpi yg aku ingt smpai skrg yg buatkan aku mengalir air mata skrg nihh.. org kata mmpi mainan tidur, tp, aku nak jugakk ingt sbb aku mmpikan org yg aku sayang,,

 - Mimpi -
arwah atuk : mira, atuk ade tinggalkan 10k pada paklong buat mira bli kereta.. nnti taya susah susah dah
me              : huh? betul ke tuk? tp knp?
and suddenly, aku bangun, tengok jam 5 pagi.. astagfirullah, mimpii.. aku tak fikir punn amaun yg dinyatakan tu, tp aku terharu dan rindu pada diaa sbb dlm mmpi punn dy masih care ngan kebajikan akuu :'(  allahu, tmpatkan arwah atuk dlm golongan yg engkau redhai, amin :'( aduss, meleleh leleh air mata aku lah cmni.. last called, atuk. mira rindu atukk, sangat.. doakn mira dirahmati dan diredhai ehh di dunia nihh :')

haish,
lovely
pernah rasa kesunyian tak?
pasti akan ada yg kata, kalau sunyi, solat, baca quran,berzikir.. betul, those tu aku dah buat.. tp kite nihh manusia yg diciptakan dgn perasaan, mulut, suara, for sure kite perlukan teman untuk meluahkan everything.. tp smpai ke saat nihh aku cuma jumpaa kwn yg bergelak tawa ramaii.. pedih, bilaa org tak anggap serius apa yg kite ckp.. aku nihh serius sgt ke? tak jugakk, tp aq lbihh kurang perfectionist.. tp, mmg aku tau tade yg perfect dlm dunia nihh.. cuma aku mngharapkan segala yg berlaku berjln smoothly.. tu jee.. time nak bincang, okay bincang sungguh2, habiskan discussion on time, tak main2 and hasil gempakk.. bukan terlalu rasa nak naikkan diri kalau rasa diri tak mmpu nak pikul bnda tuhh,.. bukan aku nak ckp aku dah cukup bagus, tp, aku pernah kerjasama dengan org yg bagus, excited, bermatlamat, ikhlas, jadi bilaa jumpaa dgn rg yg vise versa dari semuaa nihh, aku tak mmpu nak terima lahh, sorry, mmg kita rapat, tapi untuk menyayangi kau sbgai seorg sahabat dunia akhirat tu belum.. main main, tak serius, sukaa bergurau, haish, tak mmpu nak komen.. kau dah punn jadi housemate aku.. tipu kalau aku tak rindu housemate lamaaa... tipuuu, aku rasa diorang yg terbaik pernah aku jumpa.. terlalu ikhlas dlm bersahabat.. terlalu baikk.. ni smpai the rest housemate tana mnx tolong, sbb takut kena cas upah.. yes, kita hidup dlm monetary economic but not every single thing is money.. okay, even masuk toilet punn duit, tp, still at the some place, some situation kita cuma perlukan ikhlas sebagai seorg sahabat.. ikhlas, sikit jee oii nak cari org yg ikhlas.. limited edition.. aku sendiri tengah tarbiah diri untuk jadi salah seorang yg ikhlas, doakan sama sama tauu :')


lovely,
couple of days before, my mom call ckp dy dah selamat dah ikuti kursus yg dpt barang bantuan.. under 1Azam kot, yg kerajaan punyaa tuhh.. mak minx frozen fridge yg besar sikit and pemotong kulit karipap, and insyaallah going to have it soon.. thanks pada kerajaan yg bagi peruntukan tuhh :)
sekarang, sesejakk aku promote karipap mak via mudah.com alhamdulillah, dah dpt capture satu customer yg bli mkin bnyk karipap mak! first order dy order dlm 100 pcs jee.. untuk testing rasanyaa, tp  lepastu naikk 200 pcs and now alhamdulillah dah 400 pcs dah.. well done mom! i know that your karipap is the best in the world ! org org skliling ade lahh yg amikk 100 pcs kekadang, dua tiga bungkus yg consists of 10 pcs each.. alhamdulillah, rezeki ttp rezeki an.. tu tak cite, tempahan baju, kuih talam apa semuaa.. tp dsbbkan abah tak bagi duit betul setiap bulan, so, mak dah guna profit yg dapat tuhh untuk fullfill household.. and, kesian jugakk lah dgn mak sbb dia tade dah duit simpanan dlm bank.. sedihh wehh.. dy asyik keluarkan untuk rolling buat kuih, bli mknn rumah.. tp blom pernah masuk untuk simpan lagii.. sedihh wehh sbgai ank sulung tgk semuaa nihh.. dy called dy kata dy nak mnx ude profit jual karipap dari ude, means, mak suruh ude pgg tau, takut habis.. mak mnx sbb nak buat rolling buat kuih.. tp, ude tak bagii.. malah dy bagi duit pusingan duit dia sendiri rm500 untuk start bisnes nihh.. ya allah, alhamdulillah sangat bila dengar.. terlalu banyakk ude tolong kitorang sekeluarga... untuk pengetahuan lovely jugak, duit masuk U untuk smbung degree yg costly near to 3k punn ude support.. everything yg sngkut paut dgn hidup aku dy tolong.. ya allah, aku rasa aku tak mampu nak balas segalanyaa yg ude dah limpahkan kepada aku.. tak mmpu ya allah.. kalau tak, aku tatau mak na cekau duit dari mana.. astagfirullah.. bukan niat aku tulis entry nihh nak tagih simpati, cuma mungkin boleh aku tunjuk pada bakal bakal anak aku nnti.. supaya sejarah yg aku dah lalui sepanjang 19 tahun nihh dyorg lalui jugakk.. aku tak sanggup ya allah.. tak sangkup nak biarkan keluarga aku  terus macamni selamanyaa.. bantu aku ya allah, impian aku, kalau aku mmpu nak ubah the whole life keluarga aku, only then aku boleh mati dengan tenang nnti.. ya allah, cekalkan aku, tabahkan aku ya allah.. itu jee aku pinta.. redhai semuaa yg aku buat, berikan aku sahabat yg sbnr benarnya sahabat. amin :'( 


abah.
satu panggilan yg dah lamaa tak meniti dibibir aku dan adik adikku
tak kisah? haha.. memang tak kisah, tp everytime orang lain cerita kebaikan abh masing masing, giler tak jeles.. time tu dlm hati cuma ckp "kalau lah abh aku mcni mcmtu" see? tak pernh puas kan? memang lahh, dia buat hidup kami berempat tak teratur wehh.. tauu, ta baik ckp mcmni.. tp, knp lah dari dulu dy tak pernh terpikey nak meyenangkan kitorang.. everytime aku kengkonon nak mengadu problem yg aku alami, dy akan kata "dulu, abh lagi susah dari tuh" ehh, hello.. tu bukan jawapan yg patut diberikan oleh seorg bapa.. teringin nak dengar  "kenapa? abistu macamana?dpat selesaikan tak? duit blnja ada tak? sihat tak?dah ada boyfriend?" tu jee, just concern mcm bapa org lain.. mungkin kalau aku cite pasal love story, mungkin dy akan kata "buat apa cintacinta time sekolah nihh? nnti tak fokus and bla bla bla" ya allah, susah nyee nak dpt kasih bapaa.. susah sgt.. knp ya allah?  konsep redha and bersyukur mmg dah lama ada dalam hidup aku.. aku punn rasa dah cukup dah aku mmpositifkan diri aku nihh, tp tetap..  tak boleh positif kalau aku still kena berhadapan dengan manusia yg negatif.. dah bape bulan dy neglect monthly income untuk mak and adik2.. kesian diorang.. aku kat sini, insyaallah, adee je rezeki kot.. mungkin akan dapat ape2 biasiswa or bantuan pelajaran nnti kot? rezeki tu tuhan kata sentiasa ada, jnji kita jaga hubungan kita ngan allah.. insyaallah..

lovely, 
jealous tuh sifat syaitan kan? bukan sifat mahmudah kan? maaf, tp, hati aku sering dihinggapi dengan perasaan jealous tuhh.. lately, ramai kawan kawan aku yg bapaknyee bertanggungjawab dah hantar ank dy smbung luar negara.. china? mesir? biasa dah tuu.. and baru ni, london buat optometry.. bukan aku tak dapat tawaran ke luar untuk degree nihh, dlm hati aku nihh, mmg tahan jee nafsu nak belajar ke luar.. sbb aku tahu, kalau aku nak smbung luar, msti blnja lagi besar.. nak buat visa, passport, bli brg ape  semuaa sdgkan mmg aku tau mak tak boleh nak sediakan semuaa tuhh.. aku telan sedalam dalamnyaa keinginan untuk blja kat tmpt org.. hanya qeela yg tau semuaa yg aku rasa untuk smbung bljaa nihh.. cumaa dy blom matang untuk bg pendapat..ya allah, aku yakin dengan segala yg telah engkau susun untuk aku ya allah, cuma aku mohon kurniakan sedikit lagi kecekalan dalam hidup aku untuk aku lalui dugaan yang telah kau cipta untuk akuu.. amiin

and i think i should stop it right now, yang terlalu bnyk luahkan perasaan.. lapang rasanyaa.. thanks lovely,goodnight

la fille amira
xoxo

No comments: